23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ikeas popularitet skyldes drøm om velfærd

Det nye Ikea-katalog udkom for nylig i et oplag, der er større end Bibelens. Hele verden vil indrette sig skandinavisk, fordi de drømmer om vestlig velfærd.

Det mener trendekspert i forbrugerorganisationen Retail Institute Scandinavia, Mette Skovgaard Frich. Det skriver Kristeligt Dagblad.

Ikea er "et symbol på middelklassens formåen", siger hun. Med Ikea oplever nogle folk for første gang at blive en del af brug-og-smid-væk-kulturen, som vi kender den fra vesten, forklarer Mette Skovgaard Frich.

Det er af samme årsag, at internationale brands som f.eks. McDonald's og Coca-Cola er blevet så store.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.142|